tirsdag den 10. maj 2011

I glemmebogen

Jeg ville skrive et indlæg om
hvorfor vi ser så lidt til hinanden
hvorfor vi kalder hinanden for
hinanden
og giver hinanden gaver på
mærkedage og altid

men så kom jeg i tanker om at 
vi ikke kender hinanden
og at jeg kun kan li' os 
ved navn og blod

så tænkte jeg 
jeg skriver sgu et digt 
med følelser og
patos
store ord og 
afstumpede vingeslag 

det skal handle om 
hvordan man står sammen 
når man er født som et 
fællesskab

og de ting vi gør sammen
hver gang vi ses 
og alle de gode historier
og minder om tante Oda 
og moster Bob

men så igen
jeg sidder her jo alene 
og de er sgu egentlig aldrig kommet på besøg 
i min lejlighed 
jeg flytter jo ikke for at få fred 
men plads

så jeg skriver sgu et digt om 
dét istedet 
om at vente på en familie 
der er groet fast i lænestolen
for jeg gider ikke vente på
at vi kan lide hinanden 

og familie 
rimer sgu alligevel så dårligt 
på sammenhold

2 kommentarer:

  1. Hvis min moster hed Bob, ville jeg besøge hende hver dag.

    SvarSlet
  2. Forstår jeg så udemærket!

    SvarSlet